Home Forums Foutmeldingen AutoCAD 2015 en PDOK import

Tags: 

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8
    #1193 |

Krijgt iemand anders het wel voor elkaar om PDOK data te importeren in AutoCAD 2015?

Bij ons heeft het gewerkt, maar inmiddels krijg ik het niet meer voor elkaar.
    ViaNLCS 1.1.63 (ook getest met een oudere versie, 1.1.60)
    AutoCAD 2015 SP2 met alle hotfixes (ook getest zonder de meest recente die van toepassing was op GeoLocation)
    Ook een verse installatie van AutoCAD 2015 en ViaNLCS geprobeerd.

Wat er wel werkt is het downloaden van data, er komt binnen. In de tijdelijke bestanden staat een zip file, en zodra deze is uitgepakt staan er een aantal bestanden, die ik kan bekijken. Hier staan coordinaten en dergelijke in. Ik zie in ViaNLCS dat er voor ieder thema tig objecten zijn gevonden. Als ik vervolgens op verwerken thema’s druk verschijnt er vervolgens niks in de tekening.
    Ik heb een rectangle gemaakt op 95000,440000 van 1000 x 1000 dat gebruikt wordt als polygoon om het gebied aan te geven.

Een collega heeft het thuis werkend met AutoCAD 2016, dus hier als Administrator getest, omdat ik dacht dat het misschien een rechtenkwestie was. Ook niet.

In de regels onderaan bij AutoCAD is het volgende te lezen:
    Command: NLCS_ImportPDOK
    Selecteer polygon van het gebied:
    Command:
    ViaNLCS: instellingen op tekening toegepast!
    ViaIMGeo: tekenlagen en symbolen geladen!
    Command: _.TEXTTOFRONT
    Bring to front [Text/Dimensions/Leaders/All] <All>: _ALL
    No objects found.
    _.HATCHTOBACK
    No hatch objects found.

Is er iemand die een idee heeft waar het nog aan zou kunnen liggen, of heeft iemand het importeren van PDOK in AutoCAD 2015 op dit moment wel werkend?

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
    Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 31

Ik heb een test gedaan met een import van BRK binnen de door jou opgegeven rechthoek (95000,440000 en 96000,441000).
    Zoals je in de bijlage kunt zien heb ik geen probleem gehad bij de import. In het verleden heb ik wel een keer een probleem gehad met een import omdat de de PDOK-data onjuist was samen gesteld. Dit probleem is na 1 of 2 dagen hersteld.

Probeer het zelf ook nog eens en laat me dan weten of het al dan niet gelukt is.

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
    Ad Patat
    Bijdrager
    Aantal berichten: 8

Ik ga kijken, in ieder geval bedankt voor de support!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.