Home Forums Vragen Installer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Participant
    Aantal berichten: 6
    #1148 |

Ik ben heel erg content met de keuze voor de Inno Setup installer, dit is veel makkelijker dan een msi installer. Nee, dit is geen sarcasme.

Echter, is het misschien mogelijk om de NLCS library (het installeren van ViaNLCS dataset 4.1.1.exe) in een aparte taak onder te brengen? Met de /saveinf parameter van de installer kan ik dan veel makkelijker ViaNLCS verspreiden over de werkstations. Als ViaNLCS wijzigt, maar de NLCS dataset niet is het natuurlijk een beetje overbodig om de hele NLCS dataset opnieuw te installeren. Ook is dat veel makkelijker onder te brengen in een script.

Nu moet ik Via “met de hand” installeren (bestanden kopieren, eventuele registry keys, etc. allemaal in een script). De NLCS dataset kan wel weer via de Inno Setup installer. Makkelijker is natuurlijk als beide componenten met de Inno Setup installer werken.

Ad Patat
    Participant

hmmm, even ter verduidelijking, als ik nu de installer uitvoer met de /saveinf parameter dan krijg ik dit:

[Setup]
    Lang=dutch
    Dir=C:\Program Files (x86)\Autodesk\ApplicationPlugins\ViaNLCS.bundle
    Group=ViaNLCS voor AutoCAD
    NoIcons=0
    Tasks=

Dit zou dan eigenlijk iets als dit op moeten leveren:

[Setup]
    Lang=dutch
    Dir=C:\Program Files (x86)\Autodesk\ApplicationPlugins\ViaNLCS.bundle
    Group=ViaNLCS voor AutoCAD
    NoIcons=0
    Tasks=dataset

Vervolgens voer ik de installer uit met de /loadinf parameter (en dat .inf bestand), waarbij ik het .inf bestand heb aangepast zodat de task ‘dataset’ niet meer voorkomt.

Frank
    Keymaster
    Aantal berichten: 17

Ter info: Ik zie geen tekst in de frames witte tekst op witte achtergrond.

De installatieset van de dataset is ingebed in de installatieset van ViaNLCS.
    Vanuit het installatieproces van ViaNLCS wordt het installatieproces van de dataset geactiveerd. Wanneer de dataset al geïnstalleerd is, wordt installatie afgebroken. Wanneer er een nieuwe dataset wordt geconstateerd, wordt de installatie geactiveerd en krijgt de gebruiker de vraag of de oude dataset moet worden verwijderd.

Ik zou voor distributies 2 aparte installatie sets kunnen leveren.

Kun je contact met me opnemen via fle(at)pbbv.nl?

Ad Patat
    Participant

Als je de tekst selecteert wordt het wel leesbaar.

Ik zal binnenkort een e-mail sturen.

Ad Patat
    Participant

E-mail gestuurd!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.