Kapotte lijnstijlen 2018-10-30T07:50:24+00:00

Home2 Forums Foutmeldingen Kapotte lijnstijlen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2
    #1371 |

In Autocad en civil 3D 2018 ervaren wij na verloop van tijd problemen met diverse lijnstijlen. In de loop van de dag geven bepaalde lijntypes foutmeldingen of worden deze gewoon een solid line. Zie bijlage voor foutmelding welke op commandline verschijnt.
    Oplossingen;
    – Toolbox opnieuw installeren
    – autocad opnieuw installeren(soms)
    – Desktop opnieuw opstarten (soms)

Bij bepaalde tekeningen blijven lijnstijlen ook defect na bovengenoemde oplossingen. Probleem lijkt zich alleen voor te doen in NLCS dataset 4.2. Meer mensen die dit probleem ervaren?

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
    Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 77

Dit probleem heb ik in het verleden zelf ook ervaren.
    De oorzaak is dat het bestand NLCS.shx niet compatibel is met het bestand NLCS.LIN.
    Mogelijk komen er in de zoekstructuur van AutoCAD (o.a. Support File Search Path) vergelijkbare bestanden voor uit andere bron en van een andere versie.
    Mijn ervaring is dat het opnieuw installeren geen zin heeft. Ervoor zorgen dat de NLCS linetype en shape bestanden maar een keer voorkomen wel.

De juiste linetype bestanden staan in de map C:\ProgramData\ViaTools\NLCS4.2\lin

Remco
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2

De oplossing lijkt deels te werken.

Ik heb nu een “schone” installatie gedaan( Toolbox gede├»nstalleerd de ViaTools map in C:\ProgramData verwijderd) om er zeker van te zijn dat de 4.1 dataset volledig verwijderd is. In de Autocad installatie kan ik verder nergens meer verwijzingen naar andere datasets ontdekken. Bij nieuwe tekeningen kan ik de fout nu niet meer gereproduceerd krijgen. Alleen bij bestaande tekeningen waar lijnstijlen kapot zijn blijft het probleem zich voordoen.

Wanneer een defecte tekening eenmaal geopend is geweest dient Autocad eerst opnieuw opgestart te worden om in een nieuwe tekening weer de juiste lijnstijl te krijgen.

Is het mogelijk dat het probleem zich voordoet omdat wij binnen onze organisatie 4.1 en 4.2 door elkaar gebruiken gezien de wijzigingen in het NLCS.lin bestand?

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
    Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 77

Ik kan deze vraag niet beantwoorden. Ik weet niet precies hoe AutoCAD omgaat met lijnstijlen van verschillende versies.
    Mogelijk dat je een antwoord kunt vinden bij de NLCS-organisatie of bij Autodesk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.