NLCS laadt niet na nieuwe installatie 2017-12-29T14:44:55+00:00

Home Forums Foutmeldingen NLCS laadt niet na nieuwe installatie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • seg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 14
    #1223 |

    Ik heb op mijn nieuwe PC zojuist BricsCad V18 geïnstalleerd en daarna de laatste versie ViaNLCS. Alles ging prima, geen foutmeldingen.
    Wanneer ik nu op NLCS klik of het commando intyp krijg ik ‘Unable to recognize command “NLCS”. Please try again’.
    Als ik via het commando NetLoad de DLL opzoek en daarna NLCS intyp dam werkt het wel, maar dat moet ik dan elke keer doen wanneer ik BricsCad weer opnieuw opstart.
    Hoe kan ik dit oplossen?

    Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 73

    Bij BricsCAD wordt ViaNLCS geladen via registry entries. Tijdens de installatie worden de registry entries meegeïnstalleerd.
    Ik kan zelf op mijn Win7 64 bit systeem het probleem niet reproduceren.
    ViaNLCS moet met Administrator rechten worden geïnstalleerd.

    Kun je met regedit controleren of deze entries aanwezig zijn.
    Voor 32 bit systemen is dat ‘Software\Bricsys\BricsCAD\V18\en_US\Applications\ViaNLCS’ in HKEY_LOCAL_MACHINE
    Voor 64 bit systemen is dat ‘Software\Bricsys\BricsCAD\V18x64\en_US\Applications\ViaNLCS’ in HKEY_LOCAL_MACHINE_64
    Graag wil ik weten of de entries aanwezig zijn en welk type systeem je gebruikt.

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 4 weken geleden door  Frank.
    seg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 14

    Beste Frank,

    Ik heb de installatie nogmaals uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het geïnstalleerd is admin rechten, echter zonder het gewenste resultaat.
    De RegEdit eigenschappen heb ik toegevoegd als bijlage.

    Groeten,
    Sem

    Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
    Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 73

    Er ontbreekt 1 entry.
    DWORD (32 bits), naam:LOADCTRLS, waarde:2
    Zie bijlage voor voorbeeld

    Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
    seg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 14

    Ik heb het toegevoegd en nu werkt het wel. Bedankt Frank!

    Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 73

    Kun je nog laten weten welke Windowsversie je gebruikt? Versienummer en aantal bits graag?

    seg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 14

    Dat is Windows 10, versie 1709, build 16299.125, 64 bit.
    Ter info, ik draai BricsCad Pro, Version 18.1.09 (x64) revision 51732

    Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 73

    Ik heb het probleem gevonden en verholpen.
    Een nieuw installatiebestand (met zelfde versienummering) is vanaf nu beschikbaar.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.