Pdok, laag ruimtelijkeplannen 2017-08-24T15:06:05+00:00

Home Forums Vragen Pdok, laag ruimtelijkeplannen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 1
    #1176 |

Is het mogelijk, om bouwvlakken uit ruimtelijkeplannen op te halen?
    Of kan dit toegevoegd worden in een toekomstige versie van VIANCLS.

Frank
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Voor zover ik na kan gaan, niet. De PDOK-service voor Ruimtelijke plannen is rasterdata (WMS). In ViaNLCS heb ik vector-data nodig.
    Je zou voor gevectoriseerde data mogelijk bij de website ruimetlijkeplannen.nl terecht kunnen en via een GIS applicatie verwerken.

Ad Patat
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Ik neem aan dat dit geldt voor zowel WMS en WMTS diensten?

Ik kwam dit tegen: https://www.pdok.nl/nl/actueel/nieuws/artikel/10feb17-nieuw-hogere-resolutie-luchtfoto-als-open-data-bij-pdok

En het leek ons wel ideaal om dit op eenzelfde manier in een tekening te kwakken als we nu doen met ViaNLCS.

Gerrit
    Bijdrager
    Aantal berichten: 9

Een mogelijk GIS programma wat je kan helpen is Qgis.

Een “toekomstig gebouw” importeer ik via Qgis (open source) om vervolgens in DXF te exporteren. Daarentegen importeer ik “toekomstige gebouwen” niet vanuit een bestemmingsplan maar vanuit het BAG (basisregistratie adressen en gebouwen). Met de PDOK plugin voor Qgis is het BAG razendsnel te raadplegen.

Qgis kan ook gebruikt worden voor het importeren en exporteren van meerdere GIS bronnen naar DXF. Denk hierbij aan (historische) topografische kaarten, bestemmingsplannen, bodemkaarten, wegenbestanden, bestuurlijke grenzen, hoogtemerken (NAP), BGT plaatsbepalingspunten (hoe actueel is de informatie en op welke wijze is de informatie ingewonnen), shapefiles enz.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.